Goed Mentorschap
Volgens Mentorschap Nederland bestaat goed mentorschap uit een combinatie van professionele kwaliteit en persoonlijke aandacht. Om dat te borgen werken onze regionale stichtingen volgens de Kwaliteitsnormen Goed Mentorschap Deze vormen het uitgangspunt voor het werk van de stichtingen en mentoren die bij ons zijn aangesloten. Daarnaast geeft Goed Mentorschap de cliënt een beeld van wat Mentorschap Nederland hem of haar kan bieden.
Landelijke klachtenregeling
U kunt een klacht indienen als u niet tevreden bent over het functioneren van Stichting Mentorschap Noord, de personen die daar werken of de mentoren van die stichting. In de Klachtenregeling-Mentorschap-Noord staat beschreven op welke wijze u uw klacht kunt indienen bij de stichting.
De uitgangspunten van Goed Mentorschap zijn:
- Onze cliënt houdt zo veel mogelijk zelf de regie over zijn/haar leven.
- Onze mentoren streven een zo hoog mogelijke kwaliteit van leven voor de cliënt na.
- Mentor-cliënt en mentor-coördinator communiceren open met elkaar.
- De stichtingen informeren, begeleiden en scholen mentoren.
- De coördinatoren zorgen ervoor dat alle voorwaarden aanwezig zijn opdat een mentor goed mentorschap kan uitvoeren. Net zoals de besturen diezelfde taak hebben voor hun coördinatoren.